نشست مشترک سازمان نظام پزشکی با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت بررسی چگونگی صدور مجوز و نظارت بر تبلیغات مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی، برگزار شد.
با موافقت مسئولان وزارت بهداشت؛
سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها اصلاح می شود
4 آبان 1398 ساعت 10:56
نشست مشترک سازمان نظام پزشکی با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت بررسی چگونگی صدور مجوز و نظارت بر تبلیغات مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی، برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، در این نشست بعد از گزارش مسئولین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در مورد اقدامات و هماهنگی های انجام شده در امر صدور مجوز تبلیغات حوزه های مورد بحث، طرفین مشترکا بر لزوم و چگونگی انجام و تفکیک حوزه مسئولیت و فعالیت یکدیگر تاکید نموده و توافقات لازم در این مورد را به عمل آوردند.
همچنین پس از شرح اهداف و چگونگی تدوین سند جامع خدمات سلامت در داروخانههای ایران توسط مسئولین و کارشناسان سازمان غذا و دارو، توافق شد کارگروهی جهت بررسی ابعاد فنی و انشایی این سند با مشارکت کارشناسان دو طرف تهیه و به مسئولین امر ارائه گردد.
بابک پورقلیچ مدیرکل حوزه ریاست سازمان نظام پزشکی در حاشیه این نشست، در خصوص توافق طرفین در مورد سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها، گفت: مسئولین وزارت بهداشت به ویژه معاون کل و معاون غذا و دارو پس از تبادلات چند ساعته نظرات کارشناسان، پذیرفتند که این سند نیاز مبرم به بازنگری و اصلاح دارد. لذا طرفین پذیرفتند هرچه سریع تر کارگروه فنی با حضور کارشناسان مختلف تشکیل و نتیجه اصلاح هرچه سریع تر اعلام تا نسبت به نسخه جدید بازنگری شده سند اقدام شود.
وی در مورد موضوع نحوه صدور تاییدیه و نظارت بر تبلیغات حوزه سلامت در رسانه ملی و دیگر رسانه ها نیز اظهارداشت: طبق قانون هر تبلیغی که در بردارنده موضوعیت سلامتی مردم باشد، نیاز به نظارت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی دارد. و بر اساس نص صریح قانون وزارت بهداشت متولی صدور مجوز تولید و سازمان نظام پزشکی مکلف بر تایید و صدور مجوز محتوای تبلیغات است. به زودی با توافقاتی که در این جلسه صورت گرفت به حمایت از سلامتی و صحت جامعه و حفظ و حریم و مداخله تبلیغات در امر سلامت، درمان و بهداشت جامعه شاهد اتفاقات مهمی خواهیم بود.
پورقلیچ افزود: در همین هفته سازمان نظام پزشکی محتوای سه تبلیغی که قرار است از رسانه ملی پخش شود را در کمیته مرکزی تبلیغات مورد ارزیابی قرار داد که با پاره ای اصلاحات مورد تایید قرار گرفت.
انتهای پیام////
کد مطلب: 848